Ранно и бързо превключване на скорости – какво ни носи?

Печелим ли или губим от по-бързото превключване на предавката?
Обновена: 4 ное 2019 11:07 | 3 ное 2019 17:47,
45
Ранно и бързо превключване на скорости – какво ни носи?
Снимка: Pixabay

На пръв поглед може да ви се стори, че "ранно" и "бързо" сменяне на предавката се отнасят за едно и също нещо. Всъщност това са два съвсем отделни термина, всеки от които носи различни ефекти със себе си.

Ранното превключване е термин, който се използва за навременно задействане на по-горна предавка - преди двигателят да е влязъл във високи обороти. Ранното превключване намалява наличната към момента мощност на автомобила. Така ускорението не може да бъде много бързо. В същото време разходът на гориво пада. Когато превключите рано, може да карате много икономично. Този тип шофиране се нарича и шофиране на ниски обороти, защото се използва само долната част на оборотния диапазон на автомобила.

Когато говорим за бързо превключване, се има предвид друг тип техника. Тя може да бъде научена от всеки. При ускорение кракът остава на газта. В същото време се натиска съединителят. Така се получава ефект на „междинна газ“. В същото време оборотите остават високи, защото десният крак продължава да натиска газта.

Бързото превключване трябва да се упражнява, защото може да претовари предавателната кутия. Намерете баланса между подаване на газ и натискане на съединителя. Едва тогава бързото превключване може да ви донесе ползи.

Когато искате да постигнете бързо висока скорост на магистралата, трябва да превключвате бързо. За разлика от икономичното ранно превключване педалът се натиска докрай. Ускорението се подпомага от бързото превключване. Ако превключвате бавно, ускорението се прекъсва за по-дълго време и желаната скорост не се достига достатъчно бързо.

Бързото превключване при модерните автомобили е по-лесно, отколкото при старите. Ходът на лоста на модерните кутии е по-къс и съединителят отговаря по-добре. Ако ускорението не ви е достатъчно, трябва да върнете една предавка. Така оборотите се увеличават и автомобилът ускорява по-интензивно.
Степента на ускорението зависи от мощността на двигателя. Двигателите с по-ниска мощност не развъртат така добре на високи обороти.

При високи обороти разходът на гориво се увеличава. Бързото движение по магистрала с над 130 км/ч може да доведе до разход от 50 % над средния. Имайте това предвид, когато предвиждате бързо шофиране между две точки.

Важно е да не забравяте и безопасността. Бързото превключване и бързото шофиране водят до по-висок риск за вас и другите участници в движението. В нормалния трафик този тип превключване не трябва да се използва. Употребата му е препоръчителна на празна магистрала при сухо време и дневна светлина.

Още за автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
1
 
! Отговори
Дидо преди 4 години
Статията е бързи и яростни т.е.пълна тъпня като цялата поредица на филма.То не бе летене въртене ,че от тази статия на там отиват работата
21
0
 
3
 
! Отговори
Готин преди 4 години
Гледам, много ,,знаещи,, се ,,изхождат,, по темата.Скъпи ,,знаещи,, ,Статията дава първична информация на хора, които не владеят успешно автомобилите си и търсят причините за грешките си. Тя не е за Вас!!!
20
4
 
1
 
! Отговори
незапознат преди 4 години
карайте на 4-та или 5-та в градски условия и това което ще спестите от гориво няма да ви стигне за носни кърпички, като ви връчат сметката за ремонта на колата.
19
0
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
"При ускорение кракът остава на газта".Когато превключваш на по-висока предавка,газта леко се отнема,но в никакъв случай не се превключва без тази процедура.Елементарно е,но не е зле да ги пояснявате тези подробности.
18
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
описанието е ужас ... тая статия е за некви руси каки да се дърпат по светофарите ли?Ако си достатъчно бърз с лостта "нагоре" е абсолютно безсмислено да подаваш междинна газ, защото така или иначе слизаш от по-високи обороти на по-ниски. Да не говорим, че ще удряш всеки път ограничителя на оборотите. Това, което може би авторът се е опитал да обясни, се отнася за down shifting, което е пък е съвсем друга бира и няма нищо общо с магистралите, сухото време и ... абе пълни глупости.
17
3
 
12
 
! Отговори
водач на МПС преди 4 години
Бързото превключване на предавките не се ли отразява негативно на предавките , предвид синхронизаторите, които са изработени от мед?
16
1
 
30
 
! Отговори
ХХХХХ преди 4 години
Междинна газ се подава когато сваляш скоростите, от четвърта на трета например!
15
1
 
27
 
! Отговори
Оборотомер преди 4 години
Когато шофирате по горепосочения начин, а също и натиснете бързо линка под статията, получавате, съвсем логично - .мама.ти, от останалите водачи.
14
3
 
55
 
! Отговори
Уравновесен преди 4 години
Лошото е, че стилът на каране на над 50% от водачите в градски условия е - постоянно рязко скачане по *** - газ-спирачки, отвратително лашкане и оставиш ли си едни разумни 7-8 метра до предната кола, баца ти *** веднага ще се ръгне отнякъде пред теб и ще скочи върху спирачките, защото връхлита колата пред теб, но пък това ще го направи много горд и ще му направи деня...ПП. само мен ли линкът към Automedia.bg ме отвежда в bg-mama ?
13
0
 
35
 
! Отговори
Уравновесен преди 4 години
Също така преценката на пътните условия си има значение - преди изкачване дали да ускориш, да ползваш разумно предавките както на изкачване, така и на спускане, дали да подгониш светофара или да оставиш колата да убие скоростта, когато така или иначе изпускаш зеленото, да оставяш малко дистанция до предния, което в не малко случаи ти спестява от спирането и последващото ускоряване от 0 и т.н. - пестиш гориво(вредни газове за целия град), пестиш и от накладки, ако щеш дори.
12
0
 
34
 
! Отговори
Уравновесен преди 4 години
Най-икономичното шофиране е така да се каже "равномерното" и преценено. Умерено ускоряване, поддържане на двигателя близо до оптималния работен режим и използването му за намаляване при спускане или дори при приближаване на червен светофар, когато оборотите са над 1700-1800. Вече 4 собствени и още няколко служебни коли сменям и винаги съм около(понякога и леко под) минимума заложен по каталожни данни(и градско и извънградско и смесено)при това без изобщо да карам бавно.
11
15
 
3
 
! Отговори
do 8 преди 4 години
РАзлика между LPG и бензин няма!!!Метана е друга бира.
10
8
 
13
 
! Отговори
NY преди 4 години
Някои караме автоматик...ха, ха
9
27
 
20
 
! Отговори
До 8 внучето преди 4 години
Саждите, за които пишеш са в еднакво количество при бензиновите и дизеловите автомобили с Евро 5 и 6. Защо искаш спиране само на дизеловите? Най-важното замърсяване е с СО2, а там най-голямия замърсител са автомобилите на газ, следвани от автомобилите на бензин. Защо искаш спиране на дизеловите? В България замърсяването от автомобилите достига до 7% от допустимите норми. Защо изобщо пишеш за спиране на автомобили?
8
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ЛаикБързо превключване - при 1500-2000 оборотаБавно - 3000-5000
7
33
 
27
 
! Отговори
дедо ви преди 4 години
Дизеловото гориво трябва масово да се спре от производство. Неговите сажди тровят и нас и децата ни. Или LPG или метан или бензин,тези горива не отделят сажди а само допринасят за натрупването на парников газ,което също не е Ок но поне е компромисен вариант.
6
8
 
29
 
! Отговори
дедо ви преди 4 години
На 2-ра с 90 км в час,много добра динамика. колата вие оборотите са 6000 и всичко е ок!
5
3
 
35
 
! Отговори
Лаик преди 4 години
Моля да ми обясните също и как да превключваме ""късно"" и ""бавно"". Ще съм Ви признателен до гроб! ! !
4
2
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това инструкторите трябва да го обясняват на учащите се, иначе е статия за слабоумни шофьори.
3
2
 
18
 
! Отговори
Неее! преди 4 години
Не е истина. Някой не знае как да натиска амбреажа.